Új mérce a kompakt kategóriában: az Audi Q3
Az Audi Q3 több mint tíz éve stabil bestseller a prémium kompakt szegmensben. Most a harmadik generáció több szempontból is új mércét állít fel.

A modern SUV külső megjelenése határozottságot és érzelmekkel teli karaktert sugároz. Az Audi Q3 számos innovatív funkció révén válik valódi digitális társsá. Ezek a funkciók első osztályú felhasználói élményt kínálnak, és a különböző asszisztensrendszerek segítségével még nagyobb kényelmet és biztonságot teremtenek a járművezető és a többi közlekedő számára. A jól kiegyensúlyozott futóművön túl a világítás digitalizációja is további előnyt jelent az ügyfelek számára. A digitális Matrix LED fényszórók új mikro-LED technológiája magas fokú személyre szabhatóságot, valamint adaptív, nagy felbontású világítási funkciókat tesz lehetővé. Az új Audi Q3 további újdonsága a hatékony, részben elektromosított belső égésű motor mild-hibrid technológiával, valamint a hálózatról tölthető hibrid modellváltozat, amely akár 120 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít.
Gernot Döllner, az AUDI AG vezérigazgatója szerint: „Az első generáció bevezetése óta világszerte összesen több mint kétmillió eladott járművel az Audi Q3 az egyik legnépszerűbb modellünk, és kiemelt helyet foglal el termékportfóliónkban. Az Audi Q3 harmadik generációjával termékoffenzívánk keretében egy fontos modellcsaládot újítunk meg, miközben kínálatunkat egy erőteljes hálózatról tölthető hibrid változattal és hatékony belső égésű motorokkal bővítjük. Az új modell egyszerre kínál hatékonyságot, dinamikus vezetési élményt és kényelmet.” Az Audi Q3 hatékony, részben elektromosított belső égésű motorjai mellett az új adaptív futómű is gondoskodik arról, hogy a jármű egyszerre legyen kényelmes és dinamikus. Geoffrey Bouquot, az AUDI AG Igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja hozzáteszi: „Az Audi Q3 utasterében a nagyméretű kategóriában megismert „digital stage” élményt hozzuk el a kompakt szegmensbe. Az innovatív kezelési koncepció és a számos asszisztensrendszer fokozza a biztonságot és a kényelmet, így az Audi Q3 ideális digitális társ a mindennapokban.”
Elődjéhez képest az új Audi Q3 még érzelemgazdagabb formatervvel rendelkezik. A széles Singleframe hűtőrács és a keskenyre formált fényszórók tökéletesen illeszkednek az aerodinamikai koncepcióba.
Oldalnézetből a fényszórók és a hátsó lámpák közötti vízszintes vállvonal vizuálisan két részre osztja a járművet, különleges fény-árnyék hatást teremtve.
A hátsó részt az opcionálisan elérhető digitális OLED hátsó lámpák díszítik, amelyeket egybefüggő LED fénycsík és megvilágított Audi-karikák egészítenek ki. Az Audi kompakt szegmensében elsőként az új Audi Q3 kínál ilyen fejlett világítástechnológiát.
A kompakt SUV elején digitális Matrix LED fényszórók találhatók, amelyekben az Audi Q3-ban először alkalmazott mikro-LED modul kapott helyet. A mikro-LED technológia jelentősen javítja a megvilágítást, így erős kontrasztot biztosít az úton. A fényalapú vezetéstámogatási funkciók mostantól sokkal szorosabban kapcsolódnak a járművezetői segédfunkciókhoz. A LED-technológiájú digitális nappali menetfény oldalanként 23 különálló szegmensből áll, amelyek egyedi világításukkal gondoskodnak arról, hogy a jármű könnyen azonosítható legyen.
A belső térben az új kormányvezérlő egységnek köszönhetően több tárolóhely áll rendelkezésre középkonzolon, továbbá könnyebb kezelhetőséget és jobb térérzet is biztosít. A kormányvezérlő egységen most először két új kormányoszlop-kapcsolókar is helyet kapott. A jobb oldali kar fokozatválasztóként működik, míg a bal oldali a világítás és az ablaktörlő funkciók kezelésére szolgál. Az Audi kompakt kategóriájában első alkalommal rendelhető akusztikus üvegezés az első oldalablakokhoz, amely különösen nagyobb sebességnél javítja az utastér zajszigetelését. Az Audi Q3 praktikus adottságait jól mutatja a 488 literes (17,2 köblábas)
csomagtér is. A hátsó üléspad lehajtásával az Audi Q3 tárolótere akár 1386 literre (48,9 köblábra) növelhető. Az alapfelszereltség része a hosszirányban elmozdítható, állítható dőlésszögű üléspad. Az SUV akár 2100 kilogramm (kb. 4630 font) vontatására is alkalmas.
Az Audi Q3 család belépőmodellje az Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, amelyet egy négyhengeres, mild-hibrid technológiájú benzinmotor hajt. Az Audi Q3 SUV TDI 110 kW különösen jó választás hosszabb utakhoz. Az Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW ideális körülmények között akár 50 kW-os DC töltésre is képes, ráadásul erősebb és hatékonyabb, mint valaha. Ennek megfelelően a jármű egy nagyfeszültségű akkumulátort kapott, amely bruttó 25,7 kWh-os (nettó 19,7 kWh-os) kapacitással rendelkezik. Ezzel az akkumulátorral a WLTP szabvány szerint akár 120 kilométeres elektromos hatótávolság is elérhető.
A továbbfejlesztett alapfutómű még jobb vezetési élményt nyújt. A tökéletes vezetési élményhez opcionálisan elérhető sportfutómű, illetve két szelepes lengéscsillapító-szabályozással szerelt futómű is. Az egyik kiemelkedő járművezetői segéd az „adaptív menetasszisztens plusz” rendszer. A fokozott közlekedésbiztonság érdekében egy belső kamera folyamatosan figyeli a járművezetőt, és figyelmeztet, ha álmosság vagy koncentrációhiány jeleit tapasztalja. A betanított parkolás funkcióval az Audi Q3 megtanulja az egyedi parkolási manővereket, az új tolatási asszisztens pedig megbízhatóan segít, ha zsákutcából kell kitolatni.
Az új Audi Q3 bevezetésére októberben kerül sor; a megrendeléseket nyártól lehet leadni Az új Audi Q3 induló ára 17 344 060 Ft, és már elérhető az Audi hivatalos konfigurátorában, valamint a márkakereskedésekben. Az Audi az új járműgeneráció gyártását párhuzamosan végzi a magyarországi Győrben és a németországi Ingolstadtban található üzemeiben.
Az új Audi Q3-ról részletes információkat az alábbiakban talál.




Dinamikus formaterv
Elődjéhez képest az új Audi Q3 még robusztusabb és érzelemgazdagabb formatervvel rendelkezik. A jármű karosszériáját a lekerekített idomok és a határozott kontúrok tökéletes összjátéka jellemzi. A magasan elhelyezett, széles Singleframe hűtőrács és a keskenyre formált, elegánsan elnyúló fényszórók határozott megjelenést kölcsönöznek a járműnek, miközben tökéletesen illeszkednek annak aerodinamikai koncepciójába. A kialakítás különösen hatékony légáramlást biztosít a jármű eleje körül. A szabályozható hideglevegő-beömlő a Singleframe alatti területen helyezkedik el, és minimális veszteséggel biztosítja a légáramlást ezen a részen. A parkolószenzorok szintén itt találhatók. A vezetői asszisztensrendszerek érzékelői a négy karika mögött helyezkednek el.
Oldalnézetből az első és hátsó lámpák közötti vízszintes vállvonal vizuálisan két részre osztja a járművet, különleges fényhatást teremtve. A felső rész világosabb, míg az alsó részeket árnyék takarja. A meredeken döntött D-oszlopokkal együtt ez még dinamikusabbá teszi az üvegfelületek megjelenését. Az első és hátsó kerekek vállrészénél markánsan kiemelkedő domborulatok az eredeti quattro formavilágára emlékeztetnek.
A hátsó rész szintén letisztult dizájnnal rendelkezik. A két részből álló hátsó lámpáktól elkülönítve egy keskeny, határozott vonalú fénycsík húzódik végig a jármű hátulján, amely még modernebbé és letisztultabbá teszi a hátsó rész megjelenését. Alatta egy széles, vizuálisan letisztult terület helyezkedik el. A diffúzor a megemelt lökhárítóba van integrálva.
Az alapfelszereltségen túl elérhető az S line felszereltség is, amely egyedi kialakítású első és hátsó lökhárítókat, valamint szelenitezüst színű kiegészítő elemeket tartalmaz. A külső felszereltségi csomag fekete színben, fekete kiegészítő elemekkel is elérhető. Az új Audi Q3 modellekhez tizenegy különböző fényezés áll rendelkezésre, köztük az Arkona white nevű alapszín. Metálfényezés az alábbi színekben választható: Glacier white, Mythos black, Arrow gray, Tambora gray, Progressive red és Navarra blue. A kínálatot két új szín, a Sage green és a Madeira brown egészíti ki. A Madeira brown matt fényezés kizárólag az új Audi Q3-hoz érhető el. A Daytona gray metálfényezés az S line felszereltséghez is választható. A Tambora gray kizárólag az advanced felszereltségi szinthez érhető el.
Az új keréktárcsa-kínálat 17 colos mérettől indul, és egészen 20 colos méretig terjed. A gumiabroncsok szélessége 215-ről 235 milliméterre nőtt. A kínálatot 18 és 19 colos aerodinamikus keréktárcsák teszik teljessé. Az Audi Sport kínálatában összesen öt különféle keréktárcsa-változat szerepel, 19 és 20 colos méretben. A választék része két sötétített, black metallic változat is: egy 20 colos, ötkarú tripod formájú, illetve egy 20 colos, S design többküllős keréktárcsa.
Az aerodinamika és a jármű általános akusztikája jelentősen javult az elődmodellhez képest. A 0,30-as légellenállási együtthatón kívül a tervezés során kiemelten fontos szempont volt az akusztikai komfort növelése.
Az új Audi Q3 az első Audi modell a kompakt szegmensben, amely akusztikai üvegezést kínál az első oldalsó ablakokhoz. A továbbfejlesztett tömítések és szigetelőanyagok alkalmazása kiegyensúlyozott akusztikai környezetet teremt, amely jelentősen növeli a vezetési kényelmet.
A felsőkategóriás világítástechnika nappalt varázsol az éjszakából
Az új Audi Q3-ban elsőként érhető el az Audi kompakt modelljei között a digitális Matrix LED világítástechnika, amelyet a nagyméretű járműkategóriából vettek át. Az új Q3 az első olyan Audi modell, amelyben már a mikro-LED modul kap helyet a korábbi DMD modul helyett. A mindössze körülbelül 13 milliméter széles modul összesen 25 600 mikro-LED-et tartalmaz. Minden egyes mikro-LED körülbelül 40 mikrométer méretű, ami nagyjából egy emberi hajszál vastagságának fele. A mikro-LED technológia alkalmazása jelentősen javítja a megvilágítást, így nagyon tiszta kontrasztot biztosít az úton – ez különösen előnyös rossz időjárási körülmények között.
A fényalapú vezetéstámogatási funkciók, mint a sávválasztó asszisztens és a tájékozódási világítás, mostantól jóval szorosabb összhangban működnek a járművezetői segédfunkciókkal. A fényfunkciók tovább fokozzák a vezetés biztonságát azzal, hogy az asszisztensrendszerek legfontosabb információit közvetlenül a járművezető látóterében, a jármű előtti útszakaszon jelenítik meg, vizuálisan összekapcsolva azokat az úttesttel.
Újdonság, hogy az Audi Q3 sávváltást segítő rendszerének aktív figyelmeztetése mostantól az autópályákon a sávfényben is megjelenik, ha a járművezető úgy kezdeményez sávváltást, hogy egy másik jármű tartózkodik a holtterében. A tájékozódási fényben megjelenő sávelhagyásra figyelmeztető jelzés országúton és autópályán egyaránt támogatja a járművezetőt. A rendszer ugyanazon az elven működik, mint a műszeregységben megszokott kijelzés: azonnal aktiválódik, ha a jármű véletlenül átlépi a sávhatárt. Ezen felül a kibővített forgalmi adatok alapján a rendszer körülbelül 70 km/h (43,5 mph) sebességtől egy jégkristály szimbólumot vetít az úttestre, figyelmeztetve a járművezetőt az esetleges jegesedés veszélyére.
A továbbfejlesztett fényalapú vezetéstámogatás előnyei szintén megmutatkoznak az építési munkálatok helyszínén, ahol a járművezetők gyakran szembesülnek átláthatatlan vagy nem egyértelmű közlekedési helyzetekkel. Ilyenkor a digitális Matrix LED fényszórók automatikusan átváltanak a sávfényről a tájékozódási fényre, ezzel segítve a járművezetőt abban, hogy könnyebben a megfelelő sávban maradjon az építési munkálatokkal érintett szűk útszakaszokon. Most először nyílik lehetőség arra, hogy az ügyfelek az MMI segítségével külön kikapcsolják a digitális Matrix LED fényszórók bizonyos funkcióit, például a sávfényt.
Az MMI segítségével három eltérő világítási stílus állítható be a kibővített dinamikus coming home/leaving home funkcióhoz, amely a járműbe való beszálláskor vagy a motor leállításakor aktiválódik. Így a digitális Matrix LED technológia álló helyzetben is látványos hatást kelt.
A mikro-LED fényforrással együtt alkalmazott digitális Matrix LED fényszórók különösen precíz fényeloszlást tesznek lehetővé a távolsági fény használatakor, és még hatékonyabban előzik meg a többi közlekedő elvakítását, ezáltal növelve a közlekedés biztonságát.
A digitális Matrix LED modulok mellett a 23-23 szegmensből álló, LED-technológiás digitális nappali menetfény is gondoskodik arról, hogy a jármű könnyen felismerhető legyen az úton. A jármű felszereltségétől függően akár négy különböző digitális egyedi világítás közül választhatunk az MMI segítségével, személyre szabott coming/leaving home világítási konfigurációval elöl és hátul. A hátsó részt az opcionálisan elérhető digitális OLED hátsó lámpák díszítik, amelyeket egy egybefüggő LED fénycsík egészít ki.
A hat digitális OLED-panel összesen 36 különálló szegmensből áll, amelyek segítségével egyedi világítás alakítható ki a hátsó lámpákon. A jármű hátulján található világító karikák, – melyek a tompított fényszóró felkapcsolásakor kelnek életre, – különösen látványosak.
Belső tér: funkcionális és letisztult dizájn
Az elődmodellhez képest az új változat dizájnja és funkciói is érezhetően magasabb szintre léptek. A kontrasztos kialakítás tudatosan emel ki vagy helyez háttérbe egyes elemeket, ezáltal kellemes, otthonos érzést teremt.
Az ajtóktól a műszerfal teljes egészén végigfutó, nagyméretű Softwrap borítás kiemeli a belső tér vízszintes vonalait, így fokozza a tágasság érzetét. A 11,9 colos digitális műszeregységből és a 12,8 colos MMI érintőkijelzőből álló panoráma-kijelző alkotja az úgynevezett „digital stage” felületet. Az ívelt kialakítású kijelzőnek és a vezetőtér elrendezésének köszönhetően a járművezető kerül a középpontba. Az Audi ezáltal a nagyméretű kategóriában megismert „digital stage” élményt hozza el a kompakt szegmensbe. A digitális kijelzőket egy szélvédő-kijelző egészíti ki, amely a fontos információkat jeleníti meg. A sík kialakítású ajtókilincsek és a letisztult, modern középkonzol tovább hangsúlyozzák a jármű tágas és kényelmes érzetét.
Az új kormányvezérlő egység számos gyakorlati előnyt kínál. A belső térben az új kormányvezérlő egység most először két új kormányoszlop-karral egészült ki, aminek köszönhetően több tárolóhely áll rendelkezésre középkonzolon, továbbá könnyebb kezelhetőséget és jobb térérzet is biztosít. A jobb oldali kar fokozatválasztóként működik, míg a bal oldali a világítás és az ablaktörlő funkciók kezelésére szolgál. A fokozatválasztó áthelyezésével több hely szabadult fel a középkonzolon, így már két pohártartó is kényelmesen elfér rajta. A 15 wattos töltési teljesítményű, hűtéssel ellátott induktív töltőtálca – amely két USB-C csatlakozót is tartalmaz – igény szerint csúsztatható fedéllel zárható le. Hátul további két USB-C csatlakozó található.
Sötétben a különféle belső világításcsomagok (Ambient Light csomag plus/pro) gondoskodnak a hangulatos belső atmoszféráról. A műszerfalon és a középkonzolon elhelyezett jelzőfények kihangsúlyozzák a belső tér letisztult vonalvezetését. Az MMI panorámakijelző alatt és az ajtókban elhelyezett rejtett hangulatvilágítás stílusosan kiemeli a jármű belső terének dizájnját.
Újdonságként már az első ajtók is rendelhetők nagyméretű, világító felülettel. Ennek érdekében a szövetborítást 300 helyen lézerrel vágták ki. Az ajtókárpit mögött elhelyezett fényforrás öt különálló szegmenst világít meg hátulról, amelyek eltérő méretüknek köszönhetően dinamikus fényjátékot hoznak létre – a jármű nyitásakor és zárásakor is. A megvilágított szövetpanel így nemcsak a funkcionalitást szolgálja, hanem a dizájnélmény az érzelmekre is hat. Az MMI rendszerben harmincféle szín közül lehet választani, így még inkább testre szabható a jármű megjelenése.
Az opcionálisan elérhető, új SONOS prémium hangrendszer hangszórói az ajtók felső részében kaptak helyet, és az új, virtuálisan létrehozott térhatású hangzásnak köszönhetően magával ragadó hangélményt nyújtanak. A tizenkét nagy teljesítményű hangszórót – köztük a középső hangszórót és a mélysugárzót – összesen 420 wattos maximális teljesítményű erősítő hajtja meg. Négy előre konfigurált hangprofil áll rendelkezésre: semleges, koncert, lounge és podcast. Emellett a hangzásélmény további funkciókkal is bővíthető, amelyek a Functions on Demand (FoD) segítségével bármikor aktiválhatók.
A hangzás- és funkciócsomag három további extrával egészíti ki a kiválasztott hangrendszert: 1) basszuserősítés – a még teltebb és erőteljesebb mélyhangzásért, 2) automatikus hangerő-kiegyenlítés – amely a forrástól függetlenül egyenletes hangerőszintet biztosít, és 3) zenehangzás-javítás – a tömörített zenei fájlok hangminőségének feljavításához.
Az Audi Q3 infotainment rendszerének alapja az Android Automotive OS operációs rendszer. Az olyan alkalmazások, mint például a YouTube, a harmadik felektől származó alkalmazásokat kínáló Audi Application Store alkalmazás‑áruházban érhetők el. Ez közvetlenül az MMI‑be van integrálva, és használatához nincs szükség okostelefonra.
Az Audi asszisztens nevű tanítható hangasszisztens a jármű számos funkcióját képes vezérelni. Az asszisztens közvetlenül a járműbe integrált mesterséges intelligenciát is használ, és most először avatárként jelenik meg az MMI központi érintőkijelzőjén, aktív állapotban pedig ikon is jelzi működését a szélvédő-kijelzőn vagy az Audi virtuális vezetőtér kijelzőjén is. Az Audi asszisztens által felismert utasítás a műszeregység kijelzőjén is megjelenik.
Összesen kilencféle belsőtér-csomag érhető el. A belső tér kialakítása nemcsak a használó kényelmét helyezi középpontba, hanem a fenntarthatóság szempontjait is szem előtt tartja. A fa elemek gyors növekedésű, ellenálló fafajtából készülnek. Az Impressum szövetből készült belső elemek 100%-ban újrahasznosított poliészterből készülnek. Az Expedition, az Impressum, valamint az egyszínű szövet és mikroszálas kárpitanyagok szintén teljes egészében újrahasznosított poliészterből készülnek. A bársonyos velúr padlószőnyegek alapanyaga az Econyl, egy teljes egészében újrahasznosított nejlonszál, amelyet használt halászhálókból, szőnyegmaradványokból és ipari hulladékból állítanak elő. Az Audi így az Audi Q3 esetében is a jövőt szem előtt tartó, hatékony erőforrás-gazdálkodásra törekszik.
Az Audi Q3 praktikus adottságait jól mutatja a 488 literes (17,2 köblábas) csomagtér. A hátsó üléspadot teljesen előretolva és függőleges helyzetbe állítva 575 literes (20,3 köbláb) csomagtér áll rendelkezésre. A hátsó üléspad lehajtásával az Audi Q3 tárolótere akár 1386 literre (48,9 köblábra) növelhető. Az alapfelszereltség része a hosszirányban elmozdítható, állítható dőlésszögű üléspad. Az Audi Q3 akár 2100 kilogramm (kb. 4630 font) vontatására is alkalmas. A vonóhorogra nehezedő maximális függőleges terhelés 90 kilogramm (kb. 198 font).
Nagy hatékonyságú motorok széles választéka
Az Audi Q3 család belépőmodellje az Audi Q3 SUV TFSI 110 kW, amelyet egy négyhengeres, mild-hibrid technológiájú benzinmotor hajt, és alapfelszereltségként hétfokozatú S tronic váltóval rendelkezik. A motor 110 kW (150 lóerő) teljesítményt nyújt. Az 1,5 literes TFSI motor különlegessége a Cylinder on demand (COD) rendszer. Ez alacsony és közepes terhelés esetén átmenetileg lekapcsolja a második és harmadik hengert.
A belső égésű motorok közül az Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW-os változata a legerősebb, amely quattro összkerékhajtással rendelkezik. A meghajtásról egy 2,0 literes, négyhengeres motor gondoskodik hétfokozatú S tronic váltóval. A motor 195 kW (265 lóerő) teljesítményt és 400 Nm nyomatékot ad le a négy kerékre. Az
Audi Q3 SUV TDI 110 kW különösen jó választás hosszabb utakhoz. Az alapfelszereltségű modellt is gyárilag elsőkerék-meghajtással és hétfokozatú S tronic váltóval szerelik. A 110 kW-os (150 lóerős) teljesítmény és a 360 Nm-es nyomaték gondoskodik arról, hogy hosszabb utakon is alacsony maradjon a fogyasztás.
A hálózatról tölthető hibrid (PHEV) szintén ideális választás hosszú utakra, ám itt már elektromos rásegítés is rendelkezésre áll. A modell erősebb és hatékonyabb, mint valaha. Az elektromos motorral (85 kW és 330 Nm nyomaték) kombinálva az Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW teljes rendszerteljesítménye 200 kW (272 lóerő), rendszernyomatéka pedig 400 Nm.
A jármű egy 25,7 kWh bruttó kapacitású nagyfeszültségű akkumulátort kapott, amely közel kétszerese az elődmodell kapacitásának – miközben méreteiben szinte változatlan maradt. Ebből nettó 19,7 kWh áll rendelkezésre. Az akkumulátor négy modulba rendezett, összesen 96 prizmatikus cellája jóval több energiát képes tárolni, mint korábban. Az optimalizált cellakémia és a jobb elrendezés révén a modulok töltési kapacitása most 37 helyett 73 amperóra.
Ez akár 120 kilométeres (74,6 mérföldes) elektromos hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP tesztciklus szerint. Az Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW ideális körülmények között akár50 kW-os egyenáramú (DC) töltésre is képes, így tisztán elektromos hajtással is kényelmesen utazhatunk vele. Ez azt jelenti, hogy egy 10 százalékra lemerült akkumulátor kevesebb mint fél óra alatt 80 százalékra tölthető fel. Az Audi saját töltési szolgáltatása, az opcionálisan elérhető Audi charging, Európa 28 országában biztosít hozzáférést számos váltóáramú (AC) töltőponthoz.
Új lengéscsillapító rendszer a kényelemért és a teljesítményért
Az új Audi Q3 esetében nemcsak a motorok újultak meg, hanem a vezetési dinamika terén is jelentős előrelépés történt. A továbbfejlesztett alapfutómű még jobb vezetési élményt nyújt. Ez a dinamikus megjelenésű SUV egyszerre családi jármű és túraautó, amely mozgékonyságával a mindennapokban is élvezetessé teszi a vezetést. A futómű-kínálatban megtalálható az acélrugós alapfutómű, a sportfutómű, valamint a két szelepes lengéscsillapító-szabályozással szerelt változat is.
A lengéscsillapító-szabályozással ellátott futómű folyamatosan alkalmazkodik az útviszonyokhoz és az aktuális vezetési helyzethez, miközben olyan paramétereket is figyelembe vesz, mint a kormányzás, a fékezés vagy a gyorsítás. A rendszer a másodperc töredéke alatt kiszámítja az ideális csillapítást az egyes kerekekre, és ennek megfelelően állítja be a lengéscsillapítókat. A gyorsabb működésű, két szelepes lengéscsillapítók emellett még hatékonyabb és finomabb kapcsolatot biztosítanak a karosszéria és a futómű között. Ezzel párhuzamosan a húzó- és nyomófokozat külön szabályozása tovább javítja a menetdinamikát, hiszen a kirugózási és berugózási mozgások egymástól függetlenül, precízen hangolhatók.
Így a kényelmes és a sportos vezetési mód közötti különbség még szembetűnőbb. Az új Audi Q3 agilitását
tovább fokozza az opcionálisan elérhető progresszív kormányzás is. Működése nem túlzottan éles, mégis már középállástól kezdve kimondottan pontos irányíthatóságot biztosít. A kormányút vége felé a kormányáttétel jelentősen csökken, így javul a manőverezhetőség. Így a kormánymozdulatok közvetlenebbül jutnak el a kerekekhez. Ráadásul a kormányreakciók még jobban érezhetők vezetés közben, és az útról érkező visszajelzések is határozottabbak. A csökkentett súrlódás jobb kormányérzetet biztosít.
Az új Audi Q3 Audi drive select menetdinamikai rendszerében az „auto” üzemmód helyét a kiegyensúlyozott „balanced” mód veszi át. Ahogy a neve is sugallja, a kiegyensúlyozott mód optimális egyensúlyt teremt a menetdinamika és a kényelem között. A kiegyensúlyozott mód a jármű indításakor aktiválódik, és egyéni igények szerint is konfigurálható. Igény esetén az „offroad plus” üzemmód is beállítható alapértelmezettként az MMI rendszeren keresztül (quattro hajtás esetén).
Vezetői asszisztensrendszerek
Az Audi Q3 számos korszerű asszisztensrendszer segítségével teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá a mindennapi közlekedést.
A piaci bevezetéskor az alapfelszereltség része a parkolás-segítő rendszer távolságkijelzéssel, a sebességkorlátozóval ellátott sebességtartó automatika (az adaptív sebességtartó automatika beépítésére felkészítve), a vészhelyzeti asszisztenssel ellátott sávelhagyást jelző figyelmeztetés, a közlekedési táblafelismerő rendszer, a járművezető figyelmét és fáradtságát figyelő rendszer, valamint az aktív első asszisztens kikerülési és bekanyarodási asszisztenssel, a jármű előtti keresztirányú forgalmat jelző rendszerrel és első vészfékező asszisztenssel.
A még kényelmesebb vezetés érdekében külön figyelmet érdemel az adaptív menetasszisztens plusz rendszer, amely nemcsak a jármű hossz- és oldalirányú irányításában segít, hanem már sávváltást segítő funkcióval is bővült.
A rendszer akár 210 km/h (130,5 mph) sebességig segíti a járművezetőt a gyorsításban, fékezésben, a sebesség és a beállított követési távolság tartásában, valamint az útvonal egyes szakaszain a sávválasztó asszisztens révén a sávon belüli haladásban is. A rendszer emellett autópályán, továbbá 90 km/h (55,9 mph) feletti sebességnél a sávváltások során is segíti a járművezetőt. Ez utóbbi funkció az MMI-n keresztül aktiválható, és a hátsó radar adatait felhasználva fehér nyilakkal jelzi a műszeregységben és a szélvédő-kijelzőn, hogy lehetséges-e sávváltás, és ha igen, melyik irányba. Ha a sávváltást az irányjelző megérintésével kezdeményezik, a rendszer aktívan támogatja a kormányzási folyamatot.
Az adaptív menetasszisztens az online adatok segítségével akkor is képes a járművet a megfelelő nyomvonalon tartani, ha az útfelfestések nem láthatók, így országúti és városi közlekedés során (autópályán kívül) is kényelmesebbé teszi a vezetést. Az adaptív menetasszisztenshez kapcsolódó online adatok használata a jármű átadását követő három évig biztosított. Ezt követően díj ellenében meghosszabbítható a szolgáltatás.
A vészhelyzeti asszisztens szükség esetén már arra is képes, hogy átvegye a jármű irányítását, ha a járművezető nem reagál. Ebben az esetben a vészhelyzeti asszisztens önállóan a leállósávba vezeti az
Audi Q3 járművet, és ott megállítja (csak a Tech pro csomaggal együtt). Ilyenkor a rendszer fékezési impulzusokkal, valamint fény- és hangjelzésekkel figyelmezteti a járművezetőt, és bekapcsolja a vészvillogót is.
A fokozott közlekedésbiztonság érdekében egy belső kamera folyamatosan figyeli a járművezetőt, és figyelmeztet, ha álmosság vagy koncentrációhiány jeleit tapasztalja. Ha a járművezető egy bizonyos ideig nem reagál az Audi Q3 figyelmeztetéseire, a rendszer hangjelzést ad, és figyelmeztető üzenetet jelenít meg a műszeregység kijelzőjén. Ha a járművezető továbbra sem reagál, az Audi Q3 automatikusan a leállósávba húzódik, és segélyhívást kezdeményez. Az adatok nem kerülnek mentésre.
A betanított parkolás funkcióval az Audi Q3 képes egyedi parkolási manővereket megtanulni. Ha egy kocsibeálló vagy garázs megközelítése nehézkes, az Audi Q3-nak csak egyszer kell betanítani a manővert, ezt követően önállóan végzi el a parkolást – a járművezetőnek csak figyelnie kell. Ugyanez vonatkozik a parkolóhelyről való kiállásra is.
Az új Audi Q3 akár öt, egyenként 50 méter (164 láb) hosszúságú parkolási manővert képes megjegyezni. A manőverek egyedi névvel láthatók el. Ha zsákutcába tévedne, az új tolatási asszisztens megbízható segítséget nyújt. 35 km/h (21,7 mph) sebesség alatt az Audi Q3 körülbelül 50 méteres távolságot képes megjegyezni, és önállóan tolat vissza körülbelül 10 km/h (6,2 mph) sebességgel.
Városi forgalomban a parkolás-segítő rendszerrel ellátott parkolási asszisztens célzott kormányzási manőverekkel segíti a járművezetőt, amint az ultrahangos érzékelők megfelelő merőleges vagy párhuzamos parkolóhelyet észleltek.
A parkolási asszisztens a parkolóhelyről való kitolatás során is támogatást nyújt, és manuális parkolási manőver közben is aktiválható. A segítség igénybevételéhez a járművezetőnek követnie kell a kijelzőn megjelenő utasításokat, és ennek megfelelően kell gázt adnia vagy fékeznie. A jármű körül elhelyezett négy nagylátószögű kamera teljes rálátást biztosít a közvetlen környezetre, és különböző nézetek segítségével még könnyebbé teszi a manőverezést. A járművezető az MMI kijelzőjén többféle nézet közül választhat, így még könnyebben állhat be a parkolóhelyre.
A közlekedési táblafelismerő rendszer már a figyelmeztető jelzéseket is megjeleníti: felismeri például az elsőbbségadásra, az építési területre, a gyalogos-átkelőhelyre, a vadveszélyre és a vasúti átjáróra figyelmeztető táblákat is.
Megérkezett – Már Magyarországon is rendelhető az új Audi Q3!
Az új Audi Q3 készen áll, hogy újraírja a kompakt prémium SUV kategória szabályait – mostantól pedig már Magyarországon is konfigurálható és megrendelhető! Az elegancia, innováció és dinamizmus tökéletes ötvözete ez a győri gyártású modell, amely kifinomult dizájnjával, intelligens technológiáival és továbbfejlesztett vezetési élményével egyszerre hódítja meg a városi utakat és a nyílt tereket. Az új Audi Q3 induló ára 17 344 060 Ft, és már elérhető az Audi hivatalos konfigurátorában, valamint a márkakereskedésekben.